Voordelen landingspagina optimalisatie programma

✔Gericht op een duurzame conversie verbetering van jouw webshop/website

✔Puur gericht op je huidige landingspagina optimalisatie ervaring en kennis;

✔Je koopt geen conversie optimalisatie dienst, maar een gehele werkwijze;

✔Je ontvangt advies/kennissessies, zodat je ook zelfstandig landingspagina optimalisatie ideeën kunt gaan uitvoeren.

 

Basisbeginselen conversie optimalisatie landingspagina’s : hoe pak je dit aan?

De content op je landingspagina is cruciaal voor de conversie van je landingspagina’s.  Zonder overtuigende content haal je nooit het maximale uit je website/webshop. Toch zie ik nog te veel websites/webshops in de praktijk die nauwelijks aandacht schenken aan de opzet van hun landingspagina’s. Bijvoorbeeld webshops die content van de leverancier zonder enige optimalisatie op hun productpagina’s communiceren:

 

 

Of leadgeneratie websites die alleen productinformatie communiceren en niet de productvoordelen:

 

Welke fout maken bovenstaande websites?

Het is niet duidelijk wat de productvoordelen zijn. Daarnaast communiceren beide partijen hun waarde propositie niet. Oftewel: waarom zou ik een filterhouder bestellen op bovenstaande website?

Maak een structuur voor je landingspagina’s

Hoe dien je de conversie optimalisatie van je landingspagina’s nu aan te pakken? Mijn advies is om allereerst goed te kijken naar de structuur van je landingspagina. Wat communiceer je prominent boven de vouw en welke type content meer onderin je landingspagina?

Hoe ben ik tot bovenstaande opzet gekomen?

  1. Allereerst start je natuurlijk met je titel – en subtitel. Titel is bijvoorbeeld de naam van je product/dienst en binnen je subtitel beschrijf je heel kort je dienst/product.
  2. Vervolgens beschrijf je heel kort de voordelen van je product/dienst. Je wilt namelijk de gebruiker bevestigen in de juistheid van de keuze voor jouw product/dienst.
  3. Nu komt de belangrijkste content van je landingspagina aan bod. Wat houd je product/dienst precies in? Wat kun je doen met jouw product/dienst? Hoe zien de voordelen van het product er in de praktijk uit?

Zo kun je de gebruiker overtuigen om op je CTA-knop te klikken en je product te bestellen of een offerte aan te vragen.

4. Je waarde propositie mag niet ontbreken op je landingspagina. Want waarom dient een gebruiker te kiezen voor jou en niet één van je concullega’s?

Hoe bepaal je jouw waarde propositie? Je kunt het aan je klant vragen met een feedback poll, nadat deze een bestelling plaatst in je webshop of je vraagt het aan je accountmanager of klantenservice collega.

Deze hebben zoveel contact met de klant, dat zij waarschijnlijk de voordelen van je bedrijf/merk voor de gebruiker kunnen dromen.

 

Praktijkvoorbeeld landingspagina optimalisatie

Hoe ziet landingspagina optimalisatie er nu in de praktijk uit?

Een klant van mij was ontevreden over zijn AdWords conversie. Hij stelde mij de volgende vraag:

|Wat dien ik te doen om mijn AdWords resultaten te verbeteren?|

Ik gaf mijn klant het advies om specifieke landingspagina’s op te gaan zetten voor zijn AdWords campagnes. Hij heeft namelijk een software oplossing gericht op zeer specifieke doelgroepen.

Echter, de landingspagina’s waren (nog) niet afgestemd op deze specifieke doelgroepen.

Vervolgens hebben wij samen 12 specifieke landingspagina’s opgezet gedurende 1,5 jaar. Je zal je waarschijnlijk afvragen: is dit niet een beetje te veel van het goede?

Dit waren de resultaten:

Mijn klant was daar uiteraard zeer tevreden over, al hadden de kosten en CPC wat lager gemogen:)

De landingspagina strategie heeft meer conversie opgeleverd. Mooi, maar welke landingspagina’s hebben nu impact gehad op deze conversie stijging?

Je ziet dat vooral landingspagina 1. en 3. een zeer grote impact hebben gehad op deze conversie stijging.

Echter, landingspagina 2 heeft helaas nog weinig impact op de conversie. Je dient hierbij wel rekening te houden met de klantreis van de verschillende landingspagina’s.

De pagina’s 1 en 3. zijn vooral gericht op de koopfase en pagina 2 op de oriëntatiefase. Echter, het is natuurlijk wel een uitdaging om de conversiewaarde van pagina 2 naar een hoger niveau te tillen.

Wil je meer weten over mijn aanpak gericht op de landingspagina optimalisatie voor jouw website? Lees mijn volledige programma inclusief prijsindicatie

Reageren is niet mogelijk.