Waarom Google Analytics implementeren binnen de eigen organisatie?

Ik merk in de praktijk dat grote organisaties Google Analytics zonder problemen kunnen implementeren, maar dat ze vergeten om het ook te implementeren binnen de eigen organisatie. Het is natuurlijk een goede 1ste stap om Google Analytics doelen en gebeurtenissen te implementeren.

Maar uiteindelijk wil je ook dat je collega (online) marketeers concrete informatie halen uit Google Analytics om de conversie van de website naar een hoger niveau te tillen.

Wat zijn de voordelen om Google Analytics te implementeren binnen de eigen organisatie?

  • Met dit implementatie programma beschik je over betrouwbare en volledige conversiedata gericht op jouw website KPI’s;
  • In de persoonlijke workshops leer ik je efficiënter en effectiever werken met Google Analytics;
  • Je leert conversie optimalisatie uitvoeren met Google Analytics gericht op een duurzame conversie verbetering.
  • En last but not least: je leert draagvlak creëren voor onderbouwde conversie optimalisatie binnen je eigen organisatie. (lees directie en/of MT)

Bekijk het implementatie programma

Vraag kennissessie aan

 

 

Hoe ziet het implementatie programma er in de praktijk uit?

Het implementatie programma bestaat uit 3 onderdelen:

  1. De implementatie van je doelen/gebeurtenissen en inhoudsgroepen inclusief dashboard met jouw website KPI’s:
  • Acquisitie: CTR E-mail/AdWords & SEO;
  • Gebruikersgedrag: % In winkelwagen/Check-out conversie;
  • Eindresultaten: Klantwaarde/Aangemaakte accounts.

2. Op basis van jouw implementatie en huidige kennisniveau binnen je (online) marketingafdeling bepalen we de doelstellingen en inhoud van de workshops. Wat kun je na afloop van de workshops?

  • Je beheerst de Google Analytics basisbeginselen;
  • Efficiënter en effectiever werken met je Google Data Studio dashboards en de maatwerkrapporten in Google Analytics.
  • Campagne – en conversie optimalisatie uitvoeren met Google Analytics.

3. Vervolgens gaan we aan de slag met het belangrijkste onderdeel van het programma: de conversie optimalisatie van je website.

Ik maak op basis van jouw doelstellingen en wensen/vereisten een conversie optimalisatie aanpak gericht op:

  • Een optimale technische gezondheid van je website. Hierbij dien je te denken aan de laadtijd van de website of de foutmeldingen op de website.
  • Optimaal converterende aanvraagformulieren of check-out.
  • Converterende content gericht op de bezoekintentie en informatie behoefte/motivatie van de gebruiker.

Kortom: een onderbouwde aanpak om je website resultaten met Google Analytics te verbeteren!

 

Duur implementatie programma

Het implementatie programma duurt minimaal 6 maanden. De uiteindelijke looptijd van het implementatie programma is afhankelijk van de grootte van je organisatie en de capaciteit vanuit interne/externe webontwikkelaars en je (online) marketing afdeling.

De insteek van dit programma is namelijk om stap-voor-stap meerwaarde te halen uit Google Analytics voor jouw organisatie.

Tarief implementatie programma

Het tarief voor het programma implementatie binnen je eigen organisatie is vanaf 8000 euro. Dit is inclusief helpdesk bij je technische implementatie en het uitvoeren van je conversie optimalisatie plan.

Vraag kennissessie aan

Bekijk het implementatie programma

 

Reageren is niet mogelijk.