logo Coachview.net

Onderstaande weergave zijn de AdWords resultaten van Coachview dit jaar in vergelijking met afgelopen jaar:

campagne overzicht coachview

Je kunt zien dat de conversie vanuit macro – en micro doelen significant zijn gestegen. Hoe hebben we de conversie vanuit de AdWords campagnes verbeterd?

  • Specifieke landingspagina’s laten schrijven gericht op body (generieke) en longtail (specifieke) zoekwoorden.Daarnaast hebben we de huidige landingspagina’s aangepast op basis van muis – en klikgedrag vanuit heatmaps.

    Een voorbeeld hiervan is een landingspagina gericht op de functionaliteiten met een call-to-action naar een module pagina i.p.v. een conversiegerichte call-to-action zoals brochure/offerte aanvraag.

    De insteek hierachter is om de bezoeker eerst iets te geven voordat je direct om zijn/haar gegevens vraagt. Onderstaande weergave zijn de resultaten voor de nieuwe landingspagina’s dit jaar:

landingspagina's adwords

  • Advertentieteksten laten schrijven gericht op de belangrijkste voordelen voor de gebruiker i.p.v. de belangrijkste kenmerken van het product. Onderstaande weergave is het doorklikratio voor de branded (met bedrijfsnaam) advertentieteksten:

advertentieteksten adwords

  • Ingespeeld op groter zoekvolume met aanvullende advertentiegroepen + specifiekere insteek van de huidige advertentiegroepen. Onderstaande weergave is een voorbeeld van de advertentiegroepen zonder bedrijfsnaam (non-branded):

zoekvolume AdWords

Vooral het % klikken op de CTA brochure is opvallend. Deze communiceren we namelijk pas op een dieper gelegen pagina binnen de site.

Het belangrijkste leerpunt van deze klantcase is daarom ook wel dat je goed dient te kijken naar de fase in het koopproces van de bezoeker. Een call-to-action op een AdWords landingspagina hoeft niet altijd een definitieve actie te zijn, maar mag ook verwijzen naar een informatie gerelateerde pagina, zodat je ook iets kan geven aan de bezoeker i.p.v. direct om zijn/haar gegevens te vragen via een aanvraag formulier.


Er zijn nog geen reacties.

Geef een reactie

Je kunt deze HTML tags en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>